1- AMAÇ ve KAPSAM
Bu prosedürün amacı, müşterilerden ve/veya diğer ilgililerden muayene sürecine ait herhangi
bir davranışa veya sonuca yönelik itirazların ve şikâyetlerin, Avesco bünyesinde kayıt altına alınması,
değerlendirilmesi ve karar verilmesi ile üretilen hizmetin ve yönetim sisteminin iyileştirilmesidir.
2- SORUMLULAR
Bu prosedürün uygulanmasından tüm personel, uygulandığının takibinden Kalite Yöneticisi sorumludur.
3- TANIMLAR
İtiraz:
Muayene öğesinin sağlayanın Avesco’dan, bu öğeye ilişkin vermiş olduğu kararın yeniden değerlendirilmesine
dair talebi.
Şikâyet:
İtirazdan farklı olarak, bir kişi veya organizasyonun Avesco’ya, Avesco’nun faaliyetlerine ilişkin olarak,
cevap verilmesi beklentisiyle memnuniyetsizliğini ifade etmesi.
Şikâyet ve İtiraz Değerlendirme Kurulu:
Avesco Genel Müdürü tarafından atanan ve Kalite Yöneticisi veya Teknik Müdür ile periyodik kontrol faaliyetleri
konusunda en az 3 ay deneyime sahip bir mühendis tarafından olmak üzere iki kişiden oluşmaktadır.
4- UYGULAMA
Avesco’ nun faaliyetleri ile ilgili her türlü itiraz veya şikâyet başvurusu, www.avescokontrol.com.tr web
sayfasında yer alan K-FR 14 Şikâyet ve İtiraz Formu’ nun doldurulması suretiyle şahsen veya posta aracılığıyla
olabileceği gibi; info@avescokontrol.com.tr adresine e-posta yoluyla da yapılabilir.
Avesco’ ya ulaşan itiraz/şikâyetlerin kayıt altına alınması ve değerlendirilmesi için Kalite Yöneticisi’ ne iletilir. İtiraz/Şikâyet, muayene hizmetleri ile ilgili olup olmadığı Kalite Yöneticisi ve/veya Teknik Müdür tarafından teyit edilir. Eğer itiraz/şikâyet, Avesco hizmetlerinden kaynaklı değilse bu durum, müşteriye bildirilir. Avesco’ nun hizmetlerinden kaynaklı ise itiraz/şikâyet, değerlendirilmek üzere Şikâyet ve İtiraz Değerlendirme Kurulu’ na iletilir. İtiraz/Şikâyetin alınmasından sonuçlandırılmasına kadar geçen sürecin tüm aşamalarında görüşleri alınan kişiler, gizlilik, bağımsızlık ve tarafsızlık ilkelerine göre hareket ederek, itiraz/şikâyetin sahibine ayrımcı faaliyetlerde bulunmamalıdırlar. Kurul üyeleri, K-FR 32 Personel Gizlilik, Bağımsızlık ve Tarafsızlık Taahhüdü Formu’ nu imzalayarak etik davranacaklarını teyit ederler.
Avesco, şikâyet ve itirazların ele alınması prosesinin tüm aşamalarındaki kararların tamamından sorumludur. Ayrıca, şikâyet veya itirazın ele alınması prosesinin bitimini şikâyet veya itiraz edene resmi olarak bildirmektedir.
4.1. Şikayetlerin Değerlendirilmesi
4.2. İtirazların Değerlendirilmesi
4.3. Müşteri Memnuniyetinin Değerlendirilmesi
Müşteri memnuniyetine yönelik yılda en az bir kez anket çalışması yapılır. Müşterilerin aldıkları hizmet ile ilgili
Avesco’ yu değerlendirmesi istenir; yıl içerisinde gerçekleştirilen muayene faaliyetleri hakkında memnuniyetsizliklerin
ve uygunsuzlukların tespitine yönelik bilgiler toplanarak analiz edilir ve iyileştirme fırsatları belirlenir.
Anket sonuçlarında, müşterinin -varsa- şikayetleri kaydedilir.
4.4. Şikâyet, İtiraz ve Anketlerle İlgili Sonuçların Analizi ve Değerlendirilmesi
Kalite Yöneticisi, şikâyet, itiraz ve müşteri anketleri kayıtlarını tutar ve analizlerini yapar. Şikâyet, itiraz ve
anketler, Avesco Yönetimin Gözden Geçirme Toplantılarında gündeme taşınır ve değerlendirilir.
5- İLGİLİ DOKÜMANLAR
6- REVİZYON DURUMU
Revizyon No | Tarih | Açıklama |
---|---|---|
00 | 10.04.2019 | İlk Yayın |
01 | 07.03.2020 | Genel olarak revize edilmiştir. |